maanantai 26. maaliskuuta 2012

Mummona olemisen ihanuus

Tulin juuri pojanpoikaa hoitamasta. Pikkumiehellä on ikää kokonaiset kymmenen viikkoa ja nauraa ja juttelee mummulle niinkuin vanha tekijä! Olikin helppo puolitoistatuntinen, kun me nytkin vain juttelimme ja nauroimme ja hiukan nukuimme.

Tämä lapsi on ensimmäinen lapsenlapseni ja aivan ihastuttava pikku pallero. Olen kuitenkin ihmetellyt, että missä viipyy se muiden mummujen kehuma suunnaton riehakkuus ja sekaisin meno. En minä ainakaan menettänyt vähäistä järkeäni, kun vauva syntyi. Olin helpottunut, kun synnytys meni hyvin ja terve poika tupsahti maailmaan ja toki olin hyvin iloinen. Poikaa on aivan ihana käydä katsomassa tai odotella kyläilemään ja hoitaa välillä.  Rakastan tuota pikkumiestä, mutta olen helpottunut, kun ei enää itse tarvitse koko vaippasirkusta johtaa. En ole myöskään tyhjentänyt lastentarvikeliikkeitä ja tavaratalojen vauvanvaatehyllyjä, niinkuin mummojen kuulemma tapana on.

Olenkohan minä oikea mummo ollenkaan, kun en mennytkään sekaisin?

6 kommenttia:

  1. Onneksi mummonakin saa olla sellainen kuin on. Jos lapsesta välittää, se välittyy kyllä ilman ylenpalttista hössötystä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä olen. En ollut äitinäkään mikään hössö, miksi olisin nyt?

      Poista
  2. Nii, et vielä...oo tyhjentänny kauppoja, mut ootas vaan. Kohta aattelet kaupassa, et täs oliskii pikkumiehelle sitä ja tätä. Meil ainaski kävi tollee...
    Lainalapset on mukavia, omien lisäks.

    VastaaPoista
  3. mummokin vielä! upeeta.

    minä ainakin menin ihan sekaisin ensimmäisen lapsenlapsen odotuksessa.
    vielä synnytyksessäkin olin pakahtua onnesta ja ylpeydestä, minusta tule MUMMI!
    napanuoran leikkasin ja valvoin ensimmäistä tissitystä. ja hellin lohduttaen tytärtä jolle maailman helpoimman näköinen synnytys oli suurta tuskaa. me koemme asiat ja kivut kovin eri tavoin.

    se hössötys loppui siihen. oikeesti en osaa ollenkaan olla ja toimia "kaulattomien hirviöiden" kanssa. nyt se neiti täyttää 16 ja pikkuveljensä Aapo The Aurinkoinen meillä käydessään ryntää ensimmäiseksi McGyverin syliin. helppo lapsi. mummille.

    VastaaPoista
  4. Onneksi etä hössähtänyt. Kyllä järkevä luotettava aikuinen on parempi kuin umpihössö hössöntössön sekoseko jolle ei usekalla muksua hetkeksikään jätää...

    VastaaPoista