sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Luomisen tuskaa

Minua vaivaa luomisen tuska. Olen tullut siihen tulokseen pohtiessani mikä minua nykyisin riepoo, nyppii, tympii, ahdistaa, valvottaa, pistää levottomaksi jne  - ja miksi en edelleenkään ole onnellinen ja tyytyväinen siihen mitä on, vaan koko ajan pyrin löytämään ja saamaan ja keksimään jotain.

Jumala kai näki parhaaksi antaa minulle luomisen tuskan, niin kuin on antanut osaajille - taidemaalareille, piirtäjille, askartelijoille, kuvanveistäjille, arkkitehdeille, insinööreille, sepille, lasipuhaltajille, laulajille, lavastajille, valokuvaajille, toimittajille, soittajille, säveltäjille, kirjailijoille, näyttelijöille, runonlausujille, leipureille, kirvesmiehille, kokeille ja mitä niitä nyt onkaan.
Antoi sen saman tuskan, mutta unohti antaa keinon millä sitä tuskaa voisi purkaa!

Minähän en osaa mitään. Siis kunnolla. Olen keskinkertainen tai huono kaikessa mihin ryhdyn. En osaa mitään, en jaksa keskittyä mihinkään, en innostu mistään. Aina kun yritän jotakin, se lopahtaa ennenkuin on kunnolla alkanutkaan. Tai sitten en viitsi alkaa ollenkaan, kun en kerta osaa.

Voi Jumala, kun kerran minut keskinkertaiseksi loit, mutta siitä huolimatta annoit minulle tämän hiertävän luomisen tuskan, niin osoita minulle minun konstini, minun kykyni ja minun mahdollisuuteni !!!!
En halua olla se, joka rypee luomisen tuskassa osaamatta tehdä asialle mitään!
Vai onko se sittenkin se minun osani???



3 kommenttia:

  1. Kuule...älä sano noin, ettet itään osaa muutoin kuin keskinkertaisesti! Se ei pidä paikkaansa! Nytkin kirjoitat tosi hyvin! Muista, että me kaikki viemme just sellaisen "maton Taivaan isän eteen", jonka osaamme tehdä. Matto sekin on, vaikka ei kultalangoista olisikaan tehty eikä designjuttuihin pääsisi. Kyllä kuule sinä osaat! Älä aliarvioi itseäsi!

    Ja sairauksista saa puhua, ei sitä kukaan kyllästy lukemaan. Ja jos kyllästyy, niin menkööt pois. Olipas se kurhaa, että polvikin alkoi uudelleen reistailemaan. Joskus on sellainen olotila, että jos jostakin pääsee eroon tai parempaan niin uusi vaiva tulee vierelle. Minä en tiennyt,e ttä vanheneminen olisi tälläistä, heh, kipuja ja kankeutta. Pidä susta huolta ja luota itseesi ja taitoihisi! Samanlaista luomisen tuskaa mullakin on...ulospurkautumisen kanavat vain ovat usein kateissa. Rauhaisaa ja jouluista oloa ja iloa!

    VastaaPoista
  2. Mitenkä tuo sisustaminen? Olet siinä tositaitava.

    VastaaPoista
  3. Missäs blogin pitäjä on ?
    Toiseenkaan blogiisi ei enää pääse ????? Ootko kyllästynyt kirjottamaa?

    VastaaPoista